woensdag 14 september 2011

Kreupeltje en de Kaboutertjes - 3 -

Kracht & Energie

Die verrekte kaboutertjes toch. Hebben ze alweer geen drol uitgevoerd.... Pffff!
Okeee, ik heb geen keuze, dan ga ik het zelf maar weer opknappen. Maar, sjongejonge, een stemmetje wat lijkt op die van Gerard Joling of Gordon klinkt in je hoofd met de mededeling: "Ik heb er de kracht niet voor!"
Kletskoek! Flauwekul! 
Die kracht is er wel, maar die ligt te slapen.

Kom! We maken m wakker! 
Dit kan op verschillende manieren. Ik heb in het bakje 'eigen ervaring' (dat ziet er ongeveer zo uit als de ballenbak van LINGO) even een paar mogelijkheden gegrabbeld :-) 

1. Maak jezelf ff kwaad, ff vloeken, stampen, heel boos kijken (dat mag terwijl je in de spiegel kijkt, dan voelt het als 2x zo boos!) en door het loslaten van de scheldwoorden komt er plek vrij voor nieuwe energie!! Voel je het al stromen?
2. Jezelf wakker kloppen. Maak kommetjes van je handen en klop eerst zachtjes vanaf je handen richting ellebogen, schouders, kruislings over de borst via de zijkant van je romp naar beneden, de buitenkant van je benen, via je voeten klop je zachtjes naar boven via de binnenkant van je benen, je buik, je borst, en als laatste je hoofd. Dit rondje herhaal je 3 keer en daarna ga je lekker staan met je voeten goed op de grond en de armen langs je lijf, en dan voel je de verse energie stromen, beginnend bij je vingers en handen. Probeer het maar! T is heerlijk! :-) 
3. Muziek die de kracht van alle kanten wakker schudt! Op dit moment is mijn favoriete kracht nummer Titanium van David Guetta & Sia http://www.youtube.com/watch?v=kcyL5DMy7Ck&feature=autoplay&list=PLAE3EA937A4E74678&lf=mh_lolz&playnext=6  
Er zijn natuurlijk veel meer van die "pomp de energie door je lijf heen" nummers. Bijvoorbeeld deze http://www.youtube.com/watch?v=GrBLCOpHxvo&feature=mh_lolz&list=PL4524C12D9A83AD59 of deze http://www.youtube.com/watch?v=jTtexOw5jtI&feature=BFa&list=PL4524C12D9A83AD59&lf=mh_lolz of deze http://www.youtube.com/watch?v=ETPo6hOo9E0 maar van dit nummer gaat het ook altijd weer lekker met me: http://www.youtube.com/watch?v=9YWvUJOQf8g 
--> Tip van Kreupeltje: ga op zoek naar je eigen top 3, 5, 40 of 50 van nummers waar je energie van krijgt. Maak een mapje op je computer, ipod, telefoon, of weet ik nog meer voor een apparaat waar je muziek op kwijt kunt. En als je ook maar 1% het gevoel hebt dat je te weinig kracht of energie hebt: zet aan! Hard! Je mag springen (als je dat kan, ik heet niet voor niks Kreupeltje ;-) ik doe het meestal zittend met armen en hoofd) en meezingen is ook altijd goed, schreeuwen ook. Wat je wil, het is jouw experiment naar de ervaring voor nieuwe energie.


Ben benieuwd hoe jullie ervaringen zijn na het uitproberen van deze tips :-)
Je mag stralen vandaag! Geniet ervan! :-) 



P.S Dikke dankjewel voor Jos en Anja van wie ik een paar van deze tips geleerd heb!! Ik verspreid het goede woord wel even door ;-) 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten