zondag 25 september 2011

Knutsels - 4 -

Met dit knutselwerk ben ik wel de nodige 'uurtjes' kwijt geweest
Omdat het nu officieel herfst is, de dagen korter worden en bij sommige mensen de drang naar cocoonen op de bank met een breiwerkje groeit
Heb ik speciaal voor jullie * tromgeroffel* het "brei-je-eigen-bolero-in-woord-en-beeld" knutselwerk-ofwel-meer-maanden-project :-)  

Wat heb je nodig voor dit mega project ??
* een meetlint (om o.a. de lengte van je armen op te meten) 
* potlood en papier om de bouwtekening op te maken
* héél véél wol
* breinaalden of iets anders waar je fijn op en mee kunt breien
* een schaar 
* geduld, best wel veel ;-)
* achtergrondmuziek
* doorzettingsvermogen
* héél véél thee (in je lievelingssmaak) 
* koekjes, als je daar zin in hebt, dit is niet strikt noodzakelijk ;-)
* een dikke naald (voor het laatste stukje)  


Omdat de originele bouwtekening er niet heel fraai meer uitziet (theekringen, telefoonnummer van de huisarts erop, halve boodschappenlijstjes...)
Maak ik speciaal voor jullie eventjes een versie 2.0 (voor de kenners, ik werk altijd graag op de achterkant van enveloppen, die lenen zich daar uitermate goed voor!) :-)


Uit ervaring weet ik dat 2 steken 1 cm is, en dat je voor het dichtnaaien aan weerszijden 2 steken extra nodig hebt (anders wordt het te strak) >> neem dit niet klakkeloos van mij over, want het heeft ook met dikte wol en dikte breinaalden te maken !! (zie elk etiket rond een bol wol)


De universele acties zijn sowieso: meet je lijf op!
* pols omtrek (ruim)
* armlengte
* schouder - oksel omtrek (ruim)
* bovenbreedte rug (schouder - schouder) 

O ja, ook niet onbelangrijk: Bedenk wat je wil, een motiefje, of niet, of gewoon het hele ding in 1 kleur, of 1 soort steek. Alles mag!  
Lang leve de artistieke vrijheid :-)
Mijn muchos colores bolero is een 15 kleurig onwillekeurig werkje geworden waar menig oilily sensitief mens een droge mond van zal krijgen ;-) 


Begin met meten, en het maken van je eigen bouwtekening
Ik kan je niet zeggen hoeveel meter of kilometers wol je nodig hebt, want dat heb ik gewoon helemaal niet geregistreerd tijdens het uitvoeren van de mijne.
 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten